عناوین پیشنهادی جهت پژوهش در کنگره بین المللی نهجالبلاغه و زیست شرافتمندانه
(کارگروه فرهنگی و اجتماعی و زیست شرافتمندانه در نهجالبلاغه)
عناوین پیشنهادی | توضیحات |
راه کارهای تعامل اجتماعی و فرهنگی در جوامع چند فرهنگی در زیست شرافتمندانه با تاکید بر آموزههای نهجالبلاغه |
|
نقش انتقال نسلی آداب و سنن دینی و اجتماعی در زیست شرافتمندانه در نهجالبلاغه |
|
بررسی زیرساختهای لازم در راستای طراحی زیست شرافتمندانه برای نسلهای آینده در نهجالبلاغه |
|
نقش نشاط و امید در شکلگیری زیست شرافتمندانه با تاکید بر آموزههای نهجالبلاغه |
|
راهکارهای رسیدن به سبک زندگی شرافتمندانه بر اساس باورهای دینی در نهجالبلاغه |
|
آسیب شناسی تعاملات نسلی در عرصههای فرهنگی و اجتماعی و نقش آن در شکلگیری زیست شرافتمندانه بر اساس نامه ۳۱ نهجالبلاغه |
|
طراحی الگوی نهادهای فرهنگی مطلوب در زیست شرافتمندانه براساس آموزههای نهجالبلاغه |
|
راهکارهای حل چالشهای هویتی نسل جوان در عصر رسانه با تاکید بر نقش هویت در زیست شرافتمندانه بر اساس آموزههای نهجالبلاغه |
|
جریانسازی فرهنگی و اجتماعی برای تبدیل باور به رفتار در زیست شرافتمندانه بر اساس آموزههای نهجالبلاغه |
|
تبیین شاخصهای ارزشگذاری در تفکر دینی و نقش نظام ارزشگذاری در زیست شرافتمندانه با تاکید بر آموزههای نهجالبلاغه |
|
نقش زنان در مدیریت حیا و عفاف در زیست شرافتمندانه بر اساس آموزههای نهجالبلاغه |
|
زیرساختهای لازم برای نخبهپروری در زیست شرافتمندانه بر اساس آموزههای نهجالبلاغه |
|
تعاملات و ارتباطات فرهنگی و اجتماعی |
تبیین ارتباط زیست شرافتمندانه با ساختار و نظام فرهنگی و اجتماعی، مهندسی اجتماعی، ارتباط مردم و حاکمیت، ارتباطات رسانهای و فضای مجازی، قومیت، رواداری مذهبی و ارتباط با پیروان ادیان و مذاهب دیگر و تعاملات در جوامع چندفرهنگی... |
آداب و سنن اجتماعی |
تبیین جایگاه سنتهای ملی و آیینهای میهنی و دینی و انتقال نسلی آداب و سنن اجتماعی در زیست شرافتمندانه |
آینده نگری |
تبیین اهمیت، فرصتسازیها ویژگیهای آیندهنگری، موانع و چالشهای آینده پژوهی و زیرساختهای لازم برای آیندهنگری و آینده پژوهی جهت ایجاد زیست شرافتمندانه برای آیندگان |
نشاط و امید |
راهکارها و موانع ایجاد نشاط و امید در جامعه، ساختارهای مورد نیاز در امید آفرینی و نشاط در جامعه و ارتباط آن با زیست شرافتمندانه) سبک زندگی (نقش باورهای دینی در سبک زندگی، نقش حاکمیت در سبک زندگی و راهکارهای رسیدن به سبک زندگی شرافتمندانه) |
جوان و جوانی |
تفاوت - گسست و شکاف نسلی، جوان و زندگی، جوانی و سنتپذیری، جوان و باورهای اعتقادی، جوان و فراهمسازی زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی در رسیدن به زیست شرافتمندانه |
نهادهای فرهنگی و اجتماعی |
نهادهای فرهنگی و اجتماعی موجود در جوامع دین محور و چالشهای پیش رو، نظام فرهنگی و اجتماعی دین محور و قابلیت نهادسازی در عرصههای فرهنگی و اجتماعی، نهادهای فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز در رسیدن به زیست شرافتمندانه |
هویت |
چیستی هویت، ابعاد هویت، نقش هویت در سبک زندگی، چالشهای هویتی در جوامع چند فرهنگی، هویتسازی رسانه ای و چالشهای جوامع دین محور، نقش و جایگاه هویت در زیست شرافتمندانه |
جریان سازی فرهنگی و اجتماعی |
جریانهای فرهنگی و اجتماعی در دنیای امروز مرحله به مرحله از باورها تا آموزش، آموزش تا ارزشگذاری و ارزشمندی، ارزشمندی تا هنجارسازی و هنجارسازی تا رفتار- دین و توانمندی در جریان سازی فرهنگی و اجتماعی، نقش جریان سازی فرهنگی و اجتماعی در زیست شرافتمندانه |
نظام ارزشگذاری و هنجارسازی |
مقایسه شاخصهای ارزشگذاری در تفکر دینی و غیر دینی، شیوههای هنجارسازی، نقش ارزشگذاری و هنجارسازی در زیست شرافتمندانه |
زن |
مقایسه ارزش زن در تفکر دینی و غیر دینی، مقایسه نقش زن در نظام اجتماعی دین محور و سکولار، زن و مرد تعامل سازنده یا تقابل مخرب، زن - فرهنگ - فعالیت اجتماعی و زیست شرافتمندانه |
نخبگان |
شاخصهای نخبگی، زیرساختهای فرهنگ و اجتماعی برای نخبهپروری، نقش و جایگاه نخبگان در ساختارهای فرهنگی و اجتماعی، زمینههای تشکیل نظام نخبگانی، تاثیر نخبگان و نظام نخبگانی در زیست شرافتمندانه |
عدالت اجتماعی |
زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی در عدالت اجتماعی، عدالت محوری در دنیای کنونی و چالشها و راهکارها، نقش حاکمیت سیاسی در عدالت اجتماعی، جایگاه عدالت اجتماعی در زیست شرافتمندانه |
هنر |
جایگاه هنر و هنرمند در جوامع دین محور، هنر و حل چالشهای فرهنگی اجتماعی، شاخصها و راهکاری رسیدن به هنر متعالی در زیست شرافتمندانه |
آموزش و نظام آموزشی |
نظام آموزشی مطلوب در زیست شرافتمندانه چالشها و راهکارهای دستیابی به آن |
تربیت و روانشناسی
مدنی و حقوق
فرهنگی و اجتماعی
مدنی و حقوق
مدنی و حقوق
مدنی و حقوقی
اقتصاد
فرهنگی و اجتماعی
مدنی و حقوق
فرهنگی و اجتماعی
فرهنگی و اجتماعی
مدنی و حقوق
فرهنگی و اجتماعی
فرهنگی و اجتماعی
فرهنگی و اجتماعی
اقتصاد
سیاسی
سیاسی
تربیت و روانشناسی
فرهنگی و اجتماعی
اقتصاد
اقتصاد
تربیت و روانشناسی
فرهنگی و اجتماعی
تربیت و روانشناسی
فرهنگی و اجتماعی
فرهنگی
مدنی و حقوق
فرهنگی
فرهنگی
فرهنگی
اقتصاد
© 2024 | تمامی حقوق برای کنگره بین المللی نهج البلاغه محفوظ است
طراحی و پشتیبانی توسط موسسه خدمات فناوری اطلاعات همراه